frankopwereldreis.reismee.nl

Frankie goes to Hollywood!!

De laatste dagen van mijn trip heb ik doorgebracht in Los Angeles, de stad van de entertainment industrie en natuurlijk Hollywood. Mijn Hostel zat midden in Hollywood op loopafstand van de Hollywood walk of fame, waar alle beroemde theater, film, televisie, radio persoonlijkheden en zangers/bands een eigen ster hebben vanwege hun oeuvre. Los Angeles is de stad waar Amerika voor staat, onbegrensde mogelijkheden en een plek waar je veel geld kan verdienen.

Waar veel acteurs ervoor kiezen om het proberen te maken is het net zoals in het voetbal of sport in het algemeen: het slagingspercentage om een topper te worden is erg laag. Hierdoor zie je in deze stad ook veel armoede. LA is een stad met twee gezichten en geeft aan dat Amerika niet altijd het beloofde land is. Het is echter leuk om je even te vergapen aan de mooie huizen met 14 slaapkamers, 4 badkamers en ga zo maar verder. Na twee dagen in Hollywood heb ik besloten om ook nog een dag naar het strand te gaan. In LA moet je dan naar Santa Monica en Venice Beach. Santa Monica is modern en Venice beach heeft nog echt het hippie karakter, een mooie tegenstelling minder dan een 1 mijl van elkaar. De laatste dag heb ik nog even wat kleding gekocht en dat was het dan, mijn reis zit erop.

Voordat ik mijn blog definitief afsluit wil ik graag mijn top 3 van landen, steden en activiteiten met jullie delen.

Landen

1) Nieuw Zeeland

2) Laos

3) USA

Steden

1) San Francisco

2) Melbourne

3) Siem Reap

Activiteiten

1) Skydiven

2) The gibbon experience (bedankt voor de tip Jurjen en Hetty!!)

3)Snorkelen met manta rays

Feiten/Meningen:

Afstanden afgelegd met het vliegtuig: ongeveer 50.000 kilometer

Afstanden afgelegd met de bus/trein: ongeveer20.000 kilometer

Aantal Landen bezocht: 9

Aantal continenten bezocht: 3 (nog3 te gaan: Zuid Amerika, Afrika en Antartica?!)

Beste Hostel: Niras Bankoc Cultural Hostel Bangkok

Mooiste eiland: Mantaray island, Fiji

Beste Eten: Restaurant Cameron Higlands (our pick Lonely planet)

Beste Fast food: Papa Joe's original New York pizza, Los Angeles

Tot slot wil ik afsluiten met een mooie zin''LIfe is like a book, but if you don't travel it is just one page''. Ik ben nog niet zover om een boek te schrijven, maar ik kom een heel eind. Ik wou verder iedereen bedanken voor de vele leuke reacties en hoop dat iedereen heeft genoten van mijn verhalen en foto's. Ik zal nog wat foto's toevoegen die ik later in mijn reis heb ontvangen van andere mensen.

Bye Bye

Reacties

Reacties

Stijn

Mooie afsluiting Frank! Ik wil graag een keer rustig met je de foto's en verhalen doornemen! Dat zal komende zaterdag niet lukken dus daar plannen we snel een keer iets voor!

Deze verhalen vormen een mooie basis voor "Brank Folhuis" The Novel...

Wim en Greetje

Het zit erop deze prachtige reis. Welkom thuis, Frank! Je bent al gespot bij Geo!

Bedankt voor je verhalen en foto's.

Groetjes van ons

Roos

Wauw Frank, echt een topreis!!!
Tot zaterdag!!! Gezellig!
xje

Lisa

Jeetje Frank, ongelofelijk wat je allemaal hebt mee gemaakt en hebt gezien. Het zal wennen worden in het koude Nederland. Hopelijk zie ik je is wanneer ik terug ben in Nederland!

Liefs

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!