frankopwereldreis.reismee.nl

Fiji

Fiji Eilanden

Na weer een aantal busreizen in Nieuw Zeelanden en een vlucht is het tijd om even tot rust te komen op de fiji eilanden. Na enkele uren op het hoofdeiland heb ik al kennis gemaakt met een onderdeel van fiji cultuur wat ook wel fiji tijd wordt genoemd. Dit betekent: doe vooral rustig aan, we hebben geen haast. Na Laos heb ik niet meer in z'on relaxt land rondgereisd.

Wat vooral opvalt is de gastvrijheid op Fiji. Overal wordt je behandeld als een koning en is iedereen uiterst vriendelijk. Na drie dagen op het hoofdeiland en na enige besluiteloosheid heb ik besloten om in 12 dagen 6 eilanden te bezoeken. Er zijn ongeveer 300 eilanden die behoren tot de fiji eilanden en een aantal daarvan worden gebruikt om de vele toeristen een mooie vakantie te bezorgen.

Het eerste eiland dat ik heb bezocht heet South sea island en is het kleinste bewoonde eiland van deze eilandengroep. Na een dag relaxen op het strand en een romantisch diner voor twee (Ik was alleen met een japanse vrouw die nauwelijks engels sprak, en aangezien mijn japans erg beperkt is en niet verder kom dan arigato en konichiwa heb ik een poging gewaagd om met allerlei handgebaren toch te kunnen communiceren). Samen met het personeel heb ik toch een prima avond gehad op dit eiland en voelde ik me hier een beetje thuis. Ik mocht in de kamer van het personeel de openingswedstrijd van het wereldkampioenschap rugby kijken wat in heel Oceanie erg populair is.

De volgende dag stond er een zeiltocht op het programma naar cast away eiland, bekend van de film Castaway met in de hoofdrol Tom Hanks. Na twee uur rondlopen op het eiland kan ik goed begrijpen waarom men destijds deze locatie heeft gekozen om de film op te nemen. Het is werkelijk waar een prachtig eiland en ook het snorkelen hier was fantastisch. Mooi koraal en prachtige vissen en eindelijk heb ik een clown vis gezien met zijn moeder of vader. Kortom een prachtige dag en een van de beste 1 daagse activiteiten die ik tot nu toe heb gedaan. Na dit eiland was het tijd om door te hoppen naar de volgende eilanden. Op deze eilanden was het vooral relaxen, genieten van de zon en een boek lezen. Op sommige dagen heb ik toch ook een aantal activiteiten gedaan zoals snorkelen met rif haaien, een wandeling naar de top van een berg met een prachtig uitzicht over de eilanden en een berg die Tom Hanks heeft beklommen in de film Cast away, zwemmen met manta rays, een bezoek aan een grot en vooral veel volleyballen.

Na twee weken op Fiji kan ik zeggen dat dit een stukje paradijs op aarde is en voor de snorkel liefhebbers: dit is een van de beste plekken om te snorkelen volgens mijzelf en een aantal anderen. Na 14 dagen relaxen is het weer tijd om te gaan vliegen naar mijn laatste bestemming, de Verenigde Staten. Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling om eindelijk het land te verkennen dat ik alleen ken van de vele films en series die ik heb gekeken. In dit land van de onbegrensde mogelijkheden hoop ik kennis te maken met de Amerikaanse cultuur en met een beetje geluk al het geld dat ik heb uitgegeven in een avond terug te winnen in Las Vegas.

Reacties

Reacties

Marjolein S.

Heee Frankie!
Klinkt wederom fantastisch! Je geniet daar met volle teugen zo te horen. Have fun in Amerika en hopelijk zien we je 22 oktober!!
xx

Roos

Nog een maand tegaan! Geniet ervan!!! xxx

Fons

Tank!

Die Japanse wordt even zijdelings gemeld. Verder nog iets? Binnenkort met stokjes eten?

Veel plezier nog!!

Jurjen & Hetty!

Paradijsje hoor! Klinkt weer te gek! Heel erg benieuwd naar wat je in de USA gaat doen? Geniet van Vegas = TE GEK!!! Ltls uut (paradijselijk) Thais'n

Isabel en Lex

Ziet er super chill uit man! Heerlijk! Geniet nog maar van de laaste bestemming en we zien je snel weer!

Sandra

Hoi Frank! Mooie verhalen heb je geschreven! Ik heb even een vraagje. Had jij je ticket naar Fiji van te voren geboekt of in Nieuw Zeeland?
Groetjes Sandra
(sssan@hotmail.com)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!