frankopwereldreis.reismee.nl

USA, Californie, Nevada en Arizona

De Verenigde Staten van Amerika

Een van de vele aspecten van het reizen is het tijdsverschil die in mijn reis tot nu toe steeds opliep. In Amerika lopen we ongeveer 9 uur achter wat betekent dat ik door de tijd/datum zone heenvlieg enmaakt 20 september een bijzondere dag omdat ik hem twee keer meemaak, een extra dag dus in mijn reis. Ik wou dat ik jarig was op deze dag want dan kan je hem twee keer beleven, een dag op een prachtig eiland en de andere dag in Las Vegas voor een nacht in de casino's. Ik zou ervoor tekenen, helaas zit ik op 20 september in Los Angeles en de eerste indruk is niet geweldig. Sinds 11 september hebben ze de veiligheidseisen ontzettend aangescherpt, dit betekent vingerafdrukken laten maken en een foto. Alsof dit nog niet alles was wordt je ook nog eens ondervraagd over je plannen in Amerika. Ik voelde me een beetje als Tom Hanks in de film 'The Terminal' en heb nu meegemaakt hoe het eraan toe gaat op een Amerikaans vliegveld.

Na in totaal 3 uur op LAX (vliegveld) te hebben doorgebracht heb ik ervoor gekozen om door te reizen naar San Diego. Deze stad ligt erg dicht bij de grens van Mexico en lijkt me een aangename bestemming om een paar dagen door te brengen voordat ik aan mijn tour ga beginnen door California, Arizona en Nevada.

Na een paar dagen aan het strand, surfen en een middag frisbee golven is het tijd om te beginnen aan mijn tour. De tour duurt twee weken en brengt je langs een aantal mooie plekken aan de westkust van Amerika. De eerste twee dagen heb ik doorgebracht in San Francisco en was voor mij een hoogtepunt, een ontzettend mooie stad en er is zoveel te doen en te zien. Omdat ik maar twee dagen had moest ik samen met een aantal groepsgenoten de snelle toerist uithangen en alle bezienswaardigheden in een dag doen. Op de eerste dag hebben we over de Golden gate bridge heen gelopen. De tweede dagheb ik met een aantal groepsgenoten de Trolley genomen naar Fisherman's warf, de boot genomen naar de beroemde oude gevangenis Alcatraz en vele straten doorgewandeld die vooral bekend zijn door de hoogteverschillen en een erg mooi straatbeeld weergeeft.

Vervolgens reizen we door naar een van de vele nationale parken die Amerika heeft. Mijn tour brengt ons naar Yosemite national park. Hier hebben een wandeltocht gedaan van 18 kilometer door de bergen met een paar prachtige uitzichten over de sierra nevada. Dag 7 en 8 is het tijd om te gaan gokken en alles wat Vegas te bieden heeft. Vegas is voor mij vooral bekend door de vele films die hier zijn opgenomen met als beste voorbeeld the hangover. Alles wat er in die film gebeurt staat voor een heftige nacht. Als groep hebben we besloten om een limo tour te doen door het oude en nieuwe deel van Las Vegas en te eindigen bij het Bellagio (een van de bekendste casino's in Vegas) om te genieten van een prachtige fontijn show. Hierna hebben we een club bezocht om te genieten van het nachtleven. De volgende dag heb ik een aantal casino's bekeken, toch nog even gegokt (binnen 20 minuten 50 dollar armer was voor mij genoeg). Ik stond op het punt om me in te schrijven voor een poker toernooi maar had niet genoeg tijd om mee te doen. Gemiddeld geeft een persoon 650 dollar uit in deze stad van de zonden en dat kan als je teveel geld hebt, maar was voor mij geen optie. Conclusie: Vegas is gaaf, maar je moet er een weekend heen gaan en ongeveer 500 euro meebrengen of meer en je hebt een briljant weekend, volgende keer beter.

Vanuit Vegas is het ongeveer 6 uur rijden naar de Grand Canyon, een prachtige rots formatie met een aantal briljante uitzichten over de bergen en de colorada rivier. Na een hike van 19 kilometer kom je aan op een uitzicht punt ( zie foto's) en wordt je beloond met een 360 graden uitzicht.

Het laatste deel van de tour bestaat uit een twee daagse trip naar San diego om te genieten van het strand en het mooie weer. Hierna volgen een aantal dagen in LA om hollywood te bezoeken en dan zit mijn trip erop en dat voelt heel raar na 6 en een halve maand te hebben rondgereisd. De volgende en laatste blog zal bestaan uit de hoogtepunten van mijn reis en een aantal feiten. Ik ga nog even genieten van mijn laatste paar dagen in the 'sunshine state'.

Wim en Greetje

Frank, wat heb je veel gezien en meegemaakt! Daar kun je nog lang op teren. Wat een fantastische reis!
Geniet nog even van de laatste dagen. En dan zien we je weer in ons inmiddels koude kikkerlandje.

Groetjes

Nathalie

Erg leuk om je ervaring te lezen op deze en de fotos zijn prachtig! Erg leuk dat ik op deze manier met je mee heb mogen reizen...XD

Sven

Frankie, weer een leuk verslag. Zit er al weer bijna op man, moet echt voorbij zijn gevlogen. Jij bent ook op het huisfeest in de BZS toch? Tot dan!

He Bolhuis

Wederom een mooi verhaal! Geniet nog even van de laatste paar dagen. Tor snel!

Groeten,

Nena en Arjan