frankopwereldreis.reismee.nl

Melbourne en terug in Sydney

Na mijn 10 daagse tour ben ik aanbeland in Melbourne, de tweede stad van Australie. In het vorige verhaal had ik al vermeld dat ik graag naar een footy game wou gaan. Op zondag was het dan eindelijk zover en ben ik samen met een paar mensen vanuit het hostel een footy wedstrijd in het MCG stadion geweest. Dit immense stadion is gevestigd nabij het centrum en er kunnen ongeveer 100.000 toeschouwers in. Nog nooit ben ik in z'on groot stadion geweest en het was indrukwekkend. De wedstrijd was een beetje saai omdat een van de twee teams veel sterker was dan de andere. En bovendien duurt een wedstrijd bijna 3 uur inclusief de pauzes. Desalniettemin heb ik genoten van deze typische australische sport.

De volgende dag ben ik naar een van de vele musea geweest die je in Melbourne kan bezoeken. Een daarvan is het immigratie museum dat een indruk geeft hoeveel mensen zijn geemigreerd naar Australie. Ze komen van heinde en verre om hier een beter bestaan op te bouwen. Het zijn dan ook vooral economische motieven die mensen doen emigreren naar Australie, maar ook politieke vluchtelingen vinden hun weg naar Australie. Wat opviel is dat er ook veel Nederlanders (vooral na de oorlog) de oversteek hebben gemaakt naar dit immense land. Hedendaags zijn er ongeveer 22.000 nederlandse emigranten die nu in Australie leven.

Tennis

Vanuit mijn hostel is het ongeveer 15 minuten lopen naar Melbourne Park dat vooral bekend staat om het Australian open dat elk jaar in Januari plaatsvindt. Als ultieme sport liefhebber heb ik me ingeschreven voor een tour door dit immense tennis park. De tour start in de rod laver arena wat de hoofdbaan is wanneer het toernooi wordt gespeeld. Helaas was deze baan omgetoverd tot een concertzaal waar de ontdekker van onze eigen Esmee Denters een concert gaf aan alle hysterische jonge meisjes die deze zanger helemaal geweldig vinden. Gelukkig mochten we wel een kijkje nemen op baan 2 en na een rondleiding van ongeveer 2 uur leek het me geweldig om een dag naar het Australian Open te gaan. Omdat Australie te ver weg is kan ik beter een keer naar Parijs of London afreizen om daar een grand slam toernooi te gaan bezoeken.

Op dezelfde dag heb ik ook nog het Australisch Film museum bezocht. Dit is voor elke cinefiel en verslaafde gamers een must. Het geeft je een idee wat er allemaal mogelijk is op het gebied van film. Wat vooral leuk is aan deze tentoonstelling is dat bepaalde kleuren en lichten gebruikt worden om een film een bepaald karakter te geven. Als ware filmfanaat heb ik hier de hele middag mij prima kunnen vermaken en was van plan om in de avond naar een film te gaan. Helaas was ik net te laat en heb ik maar besloten om in het hostel een film te gaan kijken.

De volgende dagen heb ik nog Albert Park (autoweg die wordt omgetoverd in een straten circuit voor de Grand prix van Australie) bezocht en het Melbourne Aquarium. Na een week in Melbourne kan ik zeggen dat dit een van mijn favoriete steden is waar ik tot nu toe ben geweest. Ik had hier wel een paar dagen langer willen blijven om nog meer te zien van de stad maar ik moet terug naar Sydney om vanuit daar door te vliegen naar Christ church. In Nieuw Zeeland kan ik gaan genieten van prachtige landschappen en natuur en volgens vele andere reizigers die ik heb ontmoet is dit een geweldig land.

P.S. Ik heb mijn verjaardag gevierd in Sydney onder het genot van een aantal biertjes Daarnaast wil ik iedereen bedanken voor alle felicitaties.

Reacties

Reacties

Robin

Jammer dat het niet lukte om de Rod Laver arena te bezoeken. Veel plezier in Nieuw Zeeland!

Nohemi

Heel veel plezier in Nieuw Zeeland! Geniet er van en hopelijk heb je mooi weer en is het niet te koud.

nadia

Je ziet echt een hoop toffe dingen daar.
kijk uit naar je volgende trip.

liefs nadia

bertho en truus

Hoi Frank! Leuk om je site te lezen! Wat een geweldige ervaring om zo'n reis te doen! Veel plezier in Nieuw Zeeland! Zoek je de fam. Sneek nog op? Die zitten er nu met z'n allen (in Christchurch en omgeving...)
Hartelijke groeten oet Taisn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!