frankopwereldreis.reismee.nl

Bangkok, Sydney en Byron bay

Laatste week Azie en de eerste week in Australie

Voor de eerste keer in mjn reis had ik me verslapen waardoor ik mijn bus had gemist naar Bangkok. Dit betekent dat ik opnieuw een kaartje moest kopen en heb besloten om twee wekkers te zetten en te voorkomen dat het me nog een keer gebeurt. Uiteindelijk heb ik de volgende dag wel mijn bus gehaald en begon mijn reis van 12 uur richting Bangkok, tenminste dat werd mij verteld. Na een helse rit naar de grens van Cambodja in een lokale bus, enkele voorkruipende vietnamezen bij de grens, 2 uur wachttijd en 2 keer overstappen en 16 uur verder kom ik dan eindelijk in Bangkok aan. Gelukkig had ik al een hostel geboekt op een rustige plek net buiten het uitgaansgebied om even een paar dagen rustig aan te doen.

Over bangkok kan ik kort en krachtig zijn, een leuke chaotische stad. Ik heb er vijf dagen doorgebracht vlakbij khao san road, waar het altijd gezellig druk is. Hier heb ik met twee andere Nederlandse jongens de Champions League finale gezien bij een lokale bar vol met Engelsen. Zoals iedereen weet won Barcelona deze finale en dat was voor mij geen verassing maar voor veel Engelsen toch een enorme domper. Gelukkig bleven de stoelen en tafels op dezelfde plek staan en gingen alle Manchester united suppoters in alle rust naar hun hotel of hostel. De volgende dagen heb ik nog doorgebracht met mijn Australische 'mate' Adam die ik eerder in Chang Mai had ontmoet, verder nog een paar goedkope t shirtjes gescoord en ik was klaar voor mijn voorlopig laatste lange vlucht. Eindelijk geen tuk tuk, geen lady boys en geen vervelende verkooppraatjes meer.

Australie

Na 17 uur in het vliegtuig te hebben gezeten ben ik eindelijk gearriveerd in Sydney. Tel hierbij nog 11 uur op die ik heb gespendeerd heb op de vliegvelden van Hong Kong en Auckland en je zult begrijpen dat ik eenmaal aangekomen in Sydney een paar uurtjes slaap heb gepakt alvorens ik kon gaan genieten van mijn eerste Aussie BBQ (dat er meer mogen volgen). Na de BBQ nog even de stad verkend en besloten om de komende dagen in Sydney de belangrijkste toeristische plekken te bezoeken zoals Bondi beach, the Botanical gardens, the Opera house en Harbour bridge. Daarnaast vond er in Sydney een festival plaats genaamd Vivid, dit is een licht festival waar op verschillende plekken in de stad fraaie licht shows te zien zijn. (zie foto's en filmpje). Na een paar dagen zijn me een aantal dingen opgevallen. Zo zijn australiers over het algemeen erg ijdel, doen ze veel aan sport, en zijn ze heel vriendelijk en relaxt. Het enige negatieve is dat alles hier heel erg duur is, het is ongeveer 1,5 a 2 keer zo duur als in Nederland. Gelukkig weet ik als voormalig student wat het is om met een laag budget rond te moeten komen. Dit betekent dat de goedkope huismerken (euroshopper) gekocht dienen te worden om toch een maaltijd van ongeveer 2 a 3 euro te kunnen bereiden. Bier is veel te duur, dus dat wordt even afkicken. Maar daar tegenover staat dat je down under veel kunt doen en zien. Zo ben ik een paar dagen geleden naar Byron bay vertrokken om daar te leren surfen. Het schijnt namelijk een van de beste plekken te zijn voor de beginnende surfer. Ik heb dan ook besloten om 2 dagen les te nemen en daarna misschien later in mijn trip het zelf nog eens te gaan proberen. De eerste les viel een beetje tegen, 2 keer staan na wel 20 pogingen is nou niet iets om trots op te zijn. Maar net zoals bij veel bier drinken ben je de tweede dag altijd beter en zo geschiedde het. De tweede dag heb ik het voor elkaar gekregen om 8 keer op mijn surfplank te staan, het gaf me een voldaan gevoel en ik kan niet wachten om later nog een poging te wagen. Aan de andere kant is surfen toch best een zware sport en heb ik behoorlijk spierpijn over heel mijn lichaam, maar dat weegt niet op tegen de ervaring. Ik ga het zeker nog een keer proberen.

De volgende bestemming is Brisbane, een andere grote stad waar ik een paar dagen blijf alvorens ik vertrek naar een havenstadje genaamd Hervey bay voor een bezoek aan frasier island, wat volgens velen erg mooi moet zijn, ik ben benieuwd. Vervolgens probeer ik 1 of 2 dagen een zeiltrip te gaan doen en te snorkelen in het great barrier reef. Echter ik moet eerst maar zorgen dat ik daar kom en daarom bereid ik me rustig voor op 2 busreizen van 6 en 12 uur... (Oh ja, voordat ik het vergeet, inmiddels heb ik een reiswekker aangeschaft die me moet helpen om verder overal op tijd te komen).

Reacties

Reacties

Loulou

Hii bolhuijs! Super leuk om allemaal te lezen! Veel plezier in Australië, t zal vast wat gecultiveerder zijn.

Eline

Hahahha, surfen vergelijken met bier drinken?!? Heeeel vet allemaal hoor Frank! Leuk om nu ook de Westerse wereld weer in te gaan. Enjoy mate!

Tinus

Hey DUDE,
Vet man surfen! Australie klinkt uit de verhalen die ik gehoord heb fantastisch, geniet ervan Frankie! En vat af en toe toch maar een biertje ;)
Xx

Lisa

Frankie, ik kijk niet op van die spierpijn van je ;) goed dat je is in beweging komt.
Geniet van Australie, ben er nog nooit geweest en dus erg benieuwd.
Hopelijk heb je Azie positief ervaren!
Geniet frank!

xx

Jurjen & Hetty

Frankie! Ben je via Japan gevlogen ofzo??? 17 uur! HK is iig erg chill vliegveld, internet, lapTOPPIE, nix mis mee toch! Het is maar goed dat de bierprijs is gestegen, want volgens mij is dat pensje aardig aan het groeien na Azie! Iets meer aan de spieren werken op die plank dus in Aussie! Na Fraser zeker naar Airlie Beach voor een zeiltochtje en snorkel/duikje!

Genier ervan (ook van de busreizen), wij zijn over 3 weekies weer te hoeze...

Grt uut Swaziland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!