frankopwereldreis.reismee.nl

Thailand

Allereerst moet ik even terugkomen op mijn vorige verhaal. Waar ik dacht dat Chiang mai een kleine stad zou zijn blijkt dat het toch een aardig grote stad is met meer dan een miljoen inwoners. Daar sta je dan in de binnenstad met een stadsplattegrond op zoek naar de mooie tempels (uiteindelijk allemaal gevonden). Samen met een Nederlandse jongen uit Gilze heb ik de binnenstad verkend en die bleek toch iets groter te zijn dan gedacht. Het was misschien beter om een fiets te huren maar eigenlijk is een tuk tuk ook best grappig. Bovendien vind ik het best leuk om te onderhandelen over de prijs al is het soms maar voor 50 eurocent.

Studentenstad en studentenleven

Na anderhalf jaar in een studentenhuis met 14 huisgenoten te hebben geleefd voelt het alsof ik in Chiang mai nog even mag genieten van mijn studentenleven. Ik zit in een hostel met ongeveer 16 backpackers die allemaal klaar zijn met studeren of highschool en daarna zijn gaan reizen. Dit betekent dan ook dat er natuurlijk gestapt moet worden.

Na twee dagen stappen en teveel tempels is het weer tijd om iets actiefs te gaan doen. Op dinsdag heb ik samen met een paar andere Nederlanders besloten om een 1 daagse jungle trek te doen die bestaat uit raften, lopen door de bossen en even afkoelen bij een waterval (die overigens een beetje tegenviel). In de avond hebben werd door de eigenaar van het hostel een voetbal wedstrijd georganiseerd tegen een lokaal elftal en een een elftal van de lokale politie. Omdat mannen uit thailand wel kunnen voetballen, maar totaal niet kunnen verdedigen en geen benul hebben van tactiek hebben we de lokale politie ingemaakt. Daarna nog een biertje drinken en weer terug naar het hostel met 12 man achterin een pick up truck. Kortom een leuke dag en daarnaast is het goed om vrienden te maken bij de lokale autoriteiten, wie weet waar dat goed voor is.

De andere dagen heb ik gevuld met een bezoek aan een olifanten reservation camp dat is opgezet om mishandelde en voormalige werk olifanten een goed en gelukkig rest van hun leven te geven. Een zeer goed initiatief waar toeristen een dag of een week mogen meehelpen om de olifanten te voeden, wassen en daarna nog twee keer te voeden. Olifanten eten namelijk nogal veel, ongeveer 250 kilo fruit per dag. Op de laatste dag in chiang mai werd door een van medewerkers van het hostel voorgesteld om naar een wedstrijd muy thai boxing te gaan, leuk om te zien en uiteraard wordt er gegokt op wie er wint. Wij hebben besloten om ons hier aan te wagen, alleen dan onderling en met de eigenaresse van een bar in de boxhal. Ook kan je een weddenschap aangaan met de lokale bookmakers, maar na een keer proberen weet je dat je hier niet aan mee doet doen, hij heeft namelijk (hoe kan het ook anders) altijd gelijk. Voor mij een reden om dat niet te doen, maar er waren toch een aantal die erin trapten. De volgende dag staat een 5 uur durende reis op het programma naar Laos. Vanaf hier ga ik proberen de top drie van mijn gele bijbel (lonely planet) te zien of te doen. Aangezien ik thuis vaak rtl travel heb gekeken en zij altijd een hotlist hebben waar ze een top 10 maken van mooiste plekken komt hier mijn top 3 die ik nog graag wil doen voordat ik naar australie afreis. Op 3 staat de gibbon experience waar je als een ware peter pan/tarzan door de bossen van Bokeo verplaatst met behulp van een kabelbaan (van soms wel 200 meter is mij verteld). Vervolgens op plek 2 de zonsopkomst bij de tempels van angkor wat. En als laatste op 1 staat het verkeer. Ik heb al aardig wat chaos in het verkeer gezien maar in bangkok zal dit nog wel erger zijn. Daarnaast is het leuk om te zien wat ze allemaal kunnen vervoeren op een motor of scooter. Het idee is om te kijken en waar het kan fotograferen van een motor of scooter met de meeste mensen erop (record tot nu toe is 4, maar iemand had al 8 mensen op een scooter gezien) of eentje met een enorme hoeveelheid aan goederen. Ik hoop dat dit allemaal lukt in de komende drie weken in Laos, Cambodja en Bangkok (Thailand).

Reacties

Reacties

Bartek

Frankie, Frankie toch..., wat maak je toch allemaal mee. Dat wordt hierna een flink terrasje pakken om bij te praten!

Groeten, uit de CZ- kelder

Stijn

Mooie verhalen Frank.. Grappig dat je met iemand uit mijn geboorteplaats hebt gereist! Gaat helemaal goed komen daar!

Marjolein

Frankieee!
Klinkt super daar! En al lekker op stap geweest en gevoetbald.. Dus helemaal goed :) In de bzs ook alles prima! Er is al iemand naar je oude kamertje verhuisd. We missen je wel allemaal hoor! Je komt aan tafel nog regelmatig ter sprake ( en allemaal posiitef natuurlijk :))!
Geniet en take care!
xx

Simone

Hi Frankie,gaat helemaal lekker daar zie ik al! Chiang Mai is leuk en mooi he!Je mist wel de spannende competitie ontknoping maar het worst hopelijk helemaal niets in.........
Geniet er nog van,

X

Robin

Bolhuis!! Helaas heeft Ajax gister naast de beker gegrepen, maar volgende week gaan we op revanche voor (eindelijk) die derde ster! Jij gaat echt een spannende ontknoping missen. Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar en steeds weer nieuwe mensen ontmoet. Je gaat daar zelfs vaker op stap als je laatste maanden hier haha. Kerel, nog heel veel plezier en succes met je top 3!

Benny

He Frank jonge! Jij vermaakt je dus wel daar heb ik door. Klinkt ook allemaal zeer goed!

Kalm aan jong!

Francis

Heee Frank!
Heb al je verhalen gelezen en dat klinkt allemaal erg goed! Superleuk dat je het naar je zin hebt en allemaal gave dingen meemaakt. Leuke foto's ook! Geniet nog van alles!

Groetjes uit Nijmegen!

Jurjen & Hetty

Goed bezig Frank! Al hersteld van je busreis? Wij wachten op een foto van de Gibbon! En zo nog aan bucket borrel bij het tuben... Zwembandjes om en dan verdrink je ook niet! Geniet ervan!!!

ome Jan en tante manna

ha die Frank,
Geweldig zeg wat een belevenissen VEEL foto's maken hoor, dat heeft ome Jan in z'n marine tijd helaas niet genoeg gedaan en het is zo leuk voor later!
Maar eh ..had jij dat oompie niet even mee kunnen vragen hij is met de fut notabene!!! hij is best een beetje jaloers hoor!(haha)
Frank geniet met volle teugen en pas goed op jezelf !
groetjes ome Jan en tante Manna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!