frankopwereldreis.reismee.nl

Penang, Cameron Highlands en de Perenthian Islands

Het mooie van inhouse slapen bij een familie is dat je veel meekrijgt van de cultuur. Naast de verhalen over de familie en het dagelijkse leven krijg je ook te maken met het lokale eten. Elke ochtend bij het ontbijt ligt er een voor mij volslagen onbekende exotische vrucht in de fruitschaal die alle gasten mogen proeven. Het gezegde '' wat een boer niet kent dat eet hij niet '' gaat hier niet op. Jewil graagnieuwe dingen proberen en soms is het verassend lekker. Daarbij is het wel zo netjes om het te proeven.

Omdat ik in Kuala Lumpur al een klein beetje ervaring had opgedaan met het lokale eten en het etenbij straatkraampjesprobeer je steeds meer uit en ontdek je dat het eten hier echt goed is. Vooral Penang staat bekend om een aantal lokale gerechten die je volgens mijn gele bijbel (lonely planet) echt geprobeerd moet hebben. Ook ben ik in Penang een aantal dagen opgetrokken met een aantal andere bewoners in mijn guesthouse. Dit bleken allemaal ervaren reizigers te zijn die me een aantal tips gaven en mooie verhalen vertelden over een aantal van mijn toekomstige bestemmingen. Ik had in Penang nog wel een aantal dagen willen blijven omdat ik het daar enorm naar mijn zin had. Er is echter een tijd van komen en gaan en er zijn nog zoveel mooie plekken in maleisie die ik graag wil zien. Een daarvan (de cameron highlands, vooral bekend om zijn theeplantages) heb ik de volgende dag (15 april) bezocht. Na een tour van een halve dag heb ik alle noemenswaardige bezienswaardigheden hier wel gezien en heb ik besloten om door te reizen naar de perenthian islands en daar op zoek te gaan naar de mooie stranden die ik tot nu toe in maleisie nog niet heb kunnen vinden. Na een vijf uur durende rit ben ik eindelijk aangekomen in de kustplaats Kuala Besut waar de boot vertrekt naar de Perenthian islands. Deze boottocht duurde ongeveer 40 minuten en is voor de ware speedfreaks erg leuk.

Eenmaal aangekomen heb ik samen met twee engelsen en een australier besloten om een slaapplek te zoeken en dat schiijnt hier een hele opgave te zijn. Van te voren boeken wil bijna niet en zodra je aankomt begint de zoektocht en het beoordelen van de kamers. Bij het derde beach resort was het raak en hadden we een schone kamer met eigen douche en toilet voor een redelijke prijs. De volgende dag heb ik samen met mijn nieuwe reisgenoten toch maar besloten om te zoeken naar een goedkopere slaapplek en ook gevonden. Omdat Nederlanders maar dus ook Engelsen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten leek dit een prima plek om te verblijven voor de komende twee dagen. Echter de volgende dag heb ik toch maar besloten om weer terug te gaan naarmijn eerstebeach resort. De reden hiervoor is dat de faciliteiten in de goedkope accomodatie erg slecht waren en het andere beach resort prima was, weliswaar iets duurder maar geeft je veel meer waarde voor je geld. Soms is goedkoop duurkoop! Gelukkig maken de stranden, het weer en de relaxte sfeer veel goed en val ik met mijn neus in de boter wanneer er op de eerste dag een beachparty is georganiseerd door een duikschool. Dit feest lijkt een beetje op een full moon party. Morgen (18 april) is het full moon en er werd mij verteld dat er een full moon party gehouden wordt. Deze zijn een stuk kleinschaliger opgezet dan in Thailand en alleen dat idee al bevalt mij prima. Ik hoef dus niet naar Thailand om z'on feest mee te maken. Daarom denk ik dat ik de bounty eilanden van Thailand maar oversla.

Het mooie van de perenthian islands is dat het massatoerisme deze plek nog niet heeft ontdekt en daarnaast kanje kan hier prima snorkelen en duiken. Dit heb ik dan ook gedaan op mijn laatste dag. Samen met een gids vaar je naar plekken waar koraal, haaien (vegetarische) en schildpadden te zien zijn. Aangezien ik nog nooit had gesnorkeld was het voor mij een hele ervaring en erg gaaf om te doen. Na deze relaxte dagen ga ik weer terug naar Kuala Lumpur om van daaruit een vlucht te pakken naar Thailand naar de stad Chang Mai. Dit is een universiteits stadje dat ongeveer net zo groot is als Groningen en Tilburg met ongeveer 170.000 inwoners. Heerlijk om even weg te zijn van de grote stad en het noorden van thailand te verkennen.

Reacties

Reacties

Marit

Frankie! Wat gaaaaf! Wij hadden ook graag naar Perhentian gegaan, maar dat paste niet.. Penang is wel super he!

Als je in Chiang Mai bent, vergeet dan niet een fietstocht te gaan maken over het platteland.. super! Of je kunt ook een brommer huren. En bij Awana House (aan de hoofd-markt-straat) hebben ze fan-tas-ti-sche massages =D

Xx!

Sjoerd en lavinia

Je lijkt t prima naar je zin te hebben, leuk om te lezen! Geniet ervan!!!
Sjoerd en Laaf

Sanne

Whoo Frankie, wat ben ik jaloers op jou!
Zo te zien ben je echt aan het genieten.
Mooie foto's trouwens, vooral die theeplantages of wat het ook zijn ;)
Mis je ons ook al een beetje?

XSanne

Eline

Dus het studentenleven gaat gewoon door..? ;)
Nee, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, veel onderneemt en gewoon doet waar je zelf zin in hebt. Ga zo door! Je schrijft leuk dus ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Geniet ervan he!!!

Eline

Die highlands zien er trouwens ook super uit. Mooi hoor, die gevarieerde landschappen.

Violier & Sven

Frankie! Leuk om je avonturen te volgen, klinkt alsof je onwijs geniet ga daar vooral mee door. Wij genieten in ieder geval met je mee via je super leuke verhalen en foto's.

Roos

Hey Frank!!! Die honingfeiten, fantastisch! Heb je nu een pot honing mee tegen de katers? De theeplantages had ik geen tijd meer voor, ziet er echt prachtig uit. Geniet lekker!!!
x Roos

Lex

He Frank! Volgens mij heb jij t prima naar je zin. Je lijkt er ook niet als op kolossos knossos als n cultuurbarbaar bij te lopen, nait bange haha!! Nee ziet er relaxed uit allemaal veel plezier met alles!

Tinus

Heey Frankie,
Mooie foto's en een mooi verhaal! (haha een sanseveria en vegetarische haaien ;)) Zo te lezen ben je flink aan het genieten, fijn om te weten! Houwe zo ;)!
Xje Tinus

Robin

He Frankie!

Mooi om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar. Je verhalen worden steeds leuker en beter, die novel die kun jij later ook zelf wel schrijven haha. Ik zou zeggen blijf er lekker van genieten en doe wat je niet laten kunt.

Simone

Bollie,Chang Mai is echt heel leuk! Lekker vlotten varen en olifantjes spotten!En zeker fietsen daar ja! Geniet ervan! x

Lisa

Ha Frank! Wat een mooie verhalen, echt een heerlijk leven moet het daar zijn. Ben je al goed bruin geworden ;)? Enjoy! Xx

Peter

Franky,

wat nou vreemde exotische vruchten in een schaal; heerlijk toch een kiwi of mango bij het ontbijt!

Hoe is het verder met de plaastelijke cuisine, kun je dat een beetje behappen of hou je je bij de Westerse keuken in plaats van een lekker stukje sate aan je cocktailprikker te rijgen? Vooral uitkijken voor die zilvervliesrijstkorrels, Norit groeit daar niet aan de boom.

Pas op voor die boys van de Commonwealth, voor je het weet staat er lauwe pils zonder schuim voor je snufferd.

Nou geniet er van, en mooi verhalen blijven pennen he.

Groeten Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!