frankopwereldreis.reismee.nl

Hong Kong, Macau en Malesie

Na een lange maar goed verlopen vlucht via London is de aankomst in Hong kong een feit. Op zoek naar vervoer naar mijn eerste hostel blijkt gelijk dat ik een echte rookie ben op het gebied van reizen. Na drie mensen gevraagd te hebben over de beste manier van vervoer naar mijn hostel kom ik eindelijk uit bij een bus die me daar naartoe moet brengen, echter voordat je instapt moet je wel een ticket hebben gekocht bij een loket, in de bus een kaartje kopen is er niet bij. Dat het ook anders kan blijkt de volgende dag in Macau waar je wat kleingeld door een gleuf duwt en je mag gaan zitten. Nog even terugkomend op Hong Kong kan kort en krachtig. Dit begint al met de onvriendelijkheid van de mensen, veel proppers die je een kamer aanbieden en je daarna nog 20 meter volgen. Het hostel was schoon, maar wel ontzettend klein en de stad is nogal grauw. Misschien dat ik later nog terugga om Hong Kong by night te zien. Dat moet echt heel mooi zijn. Tot nu toe kan ik zeggen dat Hong kong niet mijn stad is en dat ik moet wennen aan de chaos in de big city.

De volgende dag snel met de metro naar hong kong island om van daaruit met de ferry te vertrekken naar Macau. Dit eiland was ooit een portugese kolonie en dat is nog duidelijk te merken. Alle straatnamen worden namelijk in het portugees en en in het chinees aangegeven. Ook is het me duidelijk geworden dat ik met Engels hier niet ver kom. Uiteindelijk word ik gered door een paar kinderen van 11 jaar oud die op school engels volgen. Zij begeleidden me naar een hotel dat nog redelijk betaalbaar is in vergelijking tot de grote casino's en hotel ketens. In dit hotel zit uiteraard ook een casino waar (hoe kan het ook anders) chinezen flink aan het gokken zijn. Ik denk dat ik mijn goklust en geluk maar ga beproeven in Vegas. Na een heerlijk nachtje slapen op naar mijn volgende bestemming, Kuala Lumpur. Nu eerst nog Macau uit zien te komen en dat is niet eenvoudig aangezien een Jehova getuige een heel verhaal aan mij kwijt wil terwijl ik toch echt mijn vliegtuig moet halen. Na een paar minuten heb ik gezegd dat ik moet gaan en heb snel een taxi gepakt naar het vliegveld om door te vliegen naar Kualu Lumpur.

Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur moet ik vooral wennen aan de warmte. Het is hier overdag 35 graden en na twee dagen ben ik erachter gekomen dat je tussen 2 en 5 in de middag niet veel moet doen, beetje relaxen dus . Mijn reis is nu eindelijk echt begonnen en de eerste dag heb ik maar besloten om de stad te gaan verkennen. Van te voren had ik een hostel geboekt in Chinatown (Chinatown is het backpackers gedeelte van Kuala Lumpur) met de naam reggae house. En de naam doet zijn eer aan, de hele dag reggae music. Er heerst hier een relaxte sfeer hier en is de perfecte plek om je reis te beginnen. Na een dag verkennen heb ik in dit guesthouse een australisch koppel ontmoet waarmee ik de volgende dagen een aantal toeristische plekken heb bezocht zoals de batu caves, de petronas towers en een attractiepark . Na vier dagen chaos in Kuala Lumpur heb ik besloten om naar Penang te gaan, een eiland aan de westkust van Malesie. Hier ga ik een paar dagen relaxen. Ik heb een guesthouse geboekt bij een vrouw waar je als gast de kans krijgt om bij de familie in huis te wonen voor een paar dagen. Ik ga me nu voorbereiden voor het vervolg van mijn reis naar thailand.

Marit

Ben je in 't Reggae House geweest? Met de Reggae Bar! Megavet =D Lot en ik hebben daar flink wodka-mango en shisha gekregen van de eigenaar.. leuk!

Hoop dat je 't goed naar je zin hebt Frankie en dat je een beetje kunt wennen! Oh, en nog een tip: Niet te veel haasten.. lekker op je gemak alles bekijken!

Xx

Lisa

logisch dat je moet wennen frank, het is het tegenovergestelde van wat wij gewend zijn.
je bent lekker actief, leuk!
geniet er van.

WJ

Mooi om te horen dat je goed bent aangekomen en je draai begint te vinden. Het is inderdaad wat anders dan hier. Menig persoon moet in het begin ook wat acclimatiseren.

Ik denk overigens dat jij je tussen 2 en 5 perfect redt in KL... zo'n 'activiteit' als relaxen is ècht iets voor jou!! Mooi dat je ook zo'n familie in huis opzoekt!

Veel plezier, Frankie en ik kijk uit naar je volgende update! Hoe staat het met de opdracht?! ;-)

Gr. WJ

Roos

Fantastisch Frank!!! Geniet geniet geniet! Ik ben weer thuis, en ik mis het ontzettend... tof om je even gezien te hebben! Ik was trouwens toch nog 4 stations in de verkeerde richting gereisd... haha. En uiteindelijk had mijn vliegtuig vertraging en ging het pas om 5uur 's ochtens ipv 12 uur 's avonds. Pff.. Maar het thuiskomen was geweldig! Geniet ervan!! xx

Teun

klinkt goed! leuke foto's!

Erik

Bolhuis! klinkt super mooi daar, geniet ervan jongen laat alle indrukken rustig op je inwerken en vergeet vooral de kraan niet uit te zetten! Enne die aapfoto heb je vast voor mij gemaakt, ga hem inlijsten!

Jurjen en Hetty

Goed bezig Frank! Mooi dat vlotjes verloopt in het vervoer... Nu opgehouden door een johova, straks door een heleboel staatkinders.

Geniet en doe vooral rustig aan! Misschien zien we je nog ergens in Thailand! Wij gaan de aankomende dagen Oud & Nieuw vieren in te gek Bangkok!!!

Ltrz!

Mieke

Bolhuis!!

Super gaaf dat je zo'n mooie reis aan het maken bent! Geniet ontzettend daar en kom maar op met al die leuke verhalen!!
xx Mieke

Peter

Franco Casa di Bolla, Francois Maison de la Bolle, Franky Bolhouse, Frank Bolhuis!

Onder welke naam maak jij al furore in de internationale trekgemeenschap?

Mooie verhalen, gewoon die gleuven blijven vullen en goed om je heen kijken, dan wordt het een fantastische reis!

Wel oppassen met die potsenmakerij van die ongure sujetten!

Simone

Frankie,leuk die verhalen en super stoer dat je daar in je eentje even alle mooie dingen gaat ontdekken!!! En dat relaxen komt volgens mij wel goed bij jou toch?
Geniet nog volle bak!
X

Lex

Goeiedag Frank!

Goed om even wat van je te lezen. Kan me voorstellen dat je even je draai moet vinden, maar als ik dat zo lees komt dat wel goed! Veel plezier gewenst met je trip en kalm aan maar das jou wel toevertrouwd dacht ik zo........

Groet!

Roeland

Goed bezig Frank, lekker genieten, veel dingen zien en de foto's zijn een schot in de roos!

Marjolein

Heyy Frankie!!
Leuk je verhaal te lezen! Fijn dat je ook al wat mensen hebt ontmoet :) Aan de warmte wen je vast wel hihi.. Geniet ervan en take care! Laat snel weer wat van je horen!

xx

Bartek

Frank die € 90.-- ga je niet alleen besteden aan gokken he..., je weet wat we hadden afgesproken ;)!

Bartek en Co!

Frank.., even een ding 'wij' zijn nog niet echt overtuigd dat je echt in het buitenland bent ( we denken nog steeds dat je gewoon lekker in België zit )..., dus de volgende keer een foto met jouw erop AUB! ;)